Osobom, które dopiero otworzyły własną firmę największy problem sprawia pozyskiwanie nowych klientów. Wiadomo, że ich ilość wzrasta, gdy firma staje się coraz bardziej rozpoznawalna na rynku i dociera ze swoją ofertą do większej liczby potencjalnych odbiorców. A zatem, jak i gdzie reklamować swój biznes, by osiągnąć zamierzony efekt? W dalszej części artykułu znajdziesz kilka pomocnych porad, więc zapraszam do dalszego czytania.

Pomysły na reklamowanie własnej firmy:

– wydrukuj trochę ulotek i roznieś je w okolicy,

– rozmieść w dobrze widocznych miejscach plakaty i bannery (ta druga opcja jest droższa, ale wysoce skuteczna),

– zamieść reklamę swojej firmy w lokalnej gazecie,

– skontaktuj się z lokalnym radiem oraz telewizją i zorientuj się w kosztach reklamy, jeśli posiadasz odpowiednią ilość środków materialnych zdecyduj się na wykupienie jej w wyżej wymienionych mediach,

– zleć zaprojektowanie strony internetowej, która będzie Twoją wizytówką, zadbaj o to, by była czytelna, przejrzysta i pojawiły się na niej wszystkie istotne informacje, a więc dane kontaktowe, opis firmy i jej działalności, informacje o ofercie itd.,

– zatrudnij przedstawiciela handlowego, który skupi się na pozyskiwaniu nowych kontaktów,

– skup się na reklamie internetowej, a więc dodawaj wpisy w katalogach branżowych i firmowych, zamieść bannery na innych portalach, publikuj ogłoszenia, udzielaj się na forach internetowych, prowadź firmowego bloga itp.,

– zdecyduj się na kampanię AdWords,

– prowadź firmowe fanpage na portalach społecznościowych, które od pewnego czasu cieszą się ogromnym powodzeniem i pozwalają rozszerzyć zasięg działania na większe terytorium,

– obklej służbowy pojazd reklamą,

– zleć wykonanie wizytówek i rozdawaj je na spotkaniach biznesowych, szkoleniach, konferencjach itp.,

– poproś znajomych o reklamowanie swojej firmy, a więc polecanie jej swojej rodzinie/przyjaciołom itp.,

– proś zadowolonych klientów o rekomendacje.