Wszechobecna reklama i sprzedaż sprawiły, że coraz trudniej jest nabyć klientów na swoje produkty. Ludzie niechętnie przekonują się do nowości, bo kojarzą je z chińskimi podróbkami. Dobry sprzedawca powinien umieć przebić się przez te wszystkie blokady. Jednak wiele osób od razu wykrywa nieszczerość, dlatego nachalność i kłamstwo na pewno nie będą nagrodzone.

Dobre intencje przede wszystkim

Jeśli sam nie wierzysz w swój produkt, to na pewno nie uwierzy w niego Twój klient. Sprzedając jakieś wadliwe lub słabe towary, musisz się nauczyć doskonale skrywać swoje emocje, a takie działanie nie przyniesie żadnych długoterminowych korzyści. Po co więc marnować zasoby i oszukiwać innych? Uczciwość jest o wiele bardziej opłacalna dlatego, że zadowolony klient ma szansę do Ciebie wrócić. Co więcej, może on przyprowadzić swoich znajomych, jeśli będzie zadowolony z Twojego produktu lub usługi.

Komunikacja to podstawa

Nawet jeżeli wierzysz w swój produkt i szczerze wiesz, że może on poprawić sytuację Twoich klientów, to jeszcze nie sprawi, że go sprzedasz. Bardzo ważne są umiejętności komunikacyjne, przyda się umiejętność improwizacji, wczuwania się w emocje innej osoby czy dobre poczucie humoru. Ludzie bardzo lubią te osoby, które je rozumieją, dlatego dobre zdolności interpersonalne są drugim filarem, który musi posiadać dobry sprzedawca.

Radzenie sobie z porażkami

Nawet jeśli wszystkie te elementy opanowałeś doskonale, to pamiętaj, że część ludzi po prostu nie potrzebuje Twoich usług lub produktów, warto się wtedy nie załamywać tylko zaakceptować fakt, że nie zawsze osiąga się sukcesy.